Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse: Diskuse na webu Zpět na diskusi

    Re:Návrhy na zlepšení (7.3.)

    13. 3. 2013 17:58 Zakladatel vlákna: Mareš
    1.můj návrh směřuje k doplnění popisu Vašich odrůd uveřejněných ve stati "Odrůdy česneku". Podle (nejen)mého názoru chybí u většiny popisovaných odrůd charakteristika habitu rostliny a zejména vhodný, resp. doporučený spon a hloubka výsadby. Tyto údaje jsou pro mnohé drobné pěstitele (zejména zahrádkáře) dost důležité a to zejména v případech, kdy si objednají novou sadbu odrůdy, kterou ještě nepěstovali. Každý zahrádkář má jen velmi omezenou pěstební plochu a snaží se z ní sklidit maximální množství kvalitních a zdravých rostlin, ev. plodů.Tak je tomu nepochybně i u česneku.
    Ve stati "Pěstování česneku" uváděný spon 5-12x20-40 může být sice univerzální, ale pro většinu odrůd příliš vágní. Myslím, že by popisům odrůd "slušely" i fotografile celých rostlin (s měřidlem).

    2. Dále navrhuji aktualizovat stať "Herbicidy", protože více než polovina tam uvedených přípravků již řadu let nemá platnou registraci a není ani na trhu dostupná.
    Za navrhované zlepšení Vám - věřím, že jménem mnohých návštěvníků těchto užitečných stránek - děkuji.
    St. Mareš
    14. 3. 2013 16:59 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane Mareši, děkujeme Vám za Vaše podněty. Určitě se jimi budeme zabývat. V tuto chvíli fotografie celých rostlin přidat nemůžeme, protože je nemáme. Promyslíme si to, vytvoříme je a nějakým způsobem použijeme. Stejně jako informaci o doporučeném sponu u konkrétních odrůd.
    Herbicidy jsme dnes zaktualizovali. Děkujeme za upozornění.

    Fotka Benátčanu u prodeje maďarské odrůdy

    10. 3. 2013 22:26 Zakladatel vlákna: Honza Novák (ml.)
    Http://www.agrislatinice.cz/index.php?nid=4614&lid=CZ&oid=1201206&epc=CES106
    10. 3. 2013 22:31 Honza Novák (ml.)
    Dobrý den Kozákovi
    Zajímalo by mne, jestli mají AgriSlatinice souhlas použitím obrázku Vašeho Benátčanu jako ilustračního snímku k prodeji nově dovezené maďarské sadby odrůdy Makköi.
    Připadá mi to trochu zavádějící, protože Makköi má jiný počet stroužků, kratší skladovatelnost, ...
    Pokud není na dotaz potřeba odpovídat, tak jej smažte k zpřehlednění diskuse.
    11. 3. 2013 21:01 Jan Kozák
    Za tento dotaz děkuji, po našem zásahu to upravili. Ale prosím Vás, nereagujte na všechny dotazy. Třeba si odpověď jen myslete.
    11. 3. 2013 21:21 Honza Novák (ml.)
    12. 3. 2013 9:53 Honzík Novák (ml.)
    Ale pouze pokud Váš syn nebude provokovat umazáváním nebo změnami mého jména u naší skupinou napsaných příspěvků.
    Prosím o vrácení jmen a umazání této posloupnosti reakcí.
    12. 3. 2013 10:20 Jan Kozák
    No, nejsem si jist, že je v této věci provokatérem můj syn.
    12. 3. 2013 10:42 Honzík Novák (ml.)
    Tak v tom případě se omlouvám, ale nedokáži si představit, kdo jiný by mohl měnit moje registrační údaje, pokud nezná přihlašovací jméno a heslo.
    Občanské jméno považuji za součást příspěvku a bude lepší, když jej tam necháte nezměněné, nebo v opačném případě smažete příspěvek celý.
    12. 3. 2013 12:31 Honzík Novák (ml.)
    Njn kýhám jak ona a přitom se to týká i příspěvků, které jsem určitě nepsal.
    viz :
    zkušenost 13.02.13 04:20
    Benátčan 13.02.13 04:18
    pěstování ve vyšších polohách 14.02.13 09:30
    Lukan X Benátčan 18.02.13 23:38
    Ochrana před pleveli 28.02.13 20:55
    výsadba česneku 10.03.13 19:38
    Tedy, asi budou příjemné změny pro zpřehlednění diskuze barevným zvýrazněním, ale pracovní verze zatím nefunguje korektně. Nebudu proto rušit a ještě jednou se omlouvám.
    12. 3. 2013 15:22 Jan Kozák ml.
    Dnes jsem skutečně s databází manipuloval. Vymazal jsem z ní přes 900 účtů, u kterých chyběl e-mail, nebyly aktivované nebo jejich jméno obsahovalo vyloženě nesmyslné hodnoty (např. posloupnost čísel, tři pomlčky atp.) Během tohoto procesu jsem vymazal i 22 Vašich účtů. (Vzpomínám si na jména jako „Dana Kolínová“, „Honza Novák (ml.)“, „Sendy Václav“, „Vaše občanské jméno“, „Jan Stanislav Kozák“, „Stanislav Verner“, „standavhk“.) Nepovažoval jsem za důležité zjišťovat, který z nich právě používáte. Jste v současné době největším škůdcem těchto webových stránek, byl jste mnohokrát žádán, abyste tento web opustil, máte tu zabanovaných 13 IP adres, 4 zablokované účty.
    Co chvíli se tu musí mazat diskuse, která Vaší vinou dělá tátovi ostudu, kvůli Vám byla uživatelům zablokována možnost mazat a upravovat své příspěvky, kvůli Vám se mi plní e-mailová schránka stížnostmi a žádostmi o sjednání pořádku na diskusi. Kvůli Vám se vydávají vzletná diplomatická prohlášení jako že prosíme všechny diskutující, aby zvažovali přínos svých příspěvků, aniž bychom zvážili, že tím vlastně spoustu diskutujících urážíme. Ale jediným otravou jste Vy sám.
    Sbalte svých pět švestek a táhněte k čertu!

    Návrhy na zlepšení

    7. 3. 2013 9:37 Zakladatel vlákna: Jan Kozák ml.
    S předstihem se chystáme na další sezónu, uvítáme proto Vaše návrhy, co oproti předchozím rokům zlepšit, co by Vám nejvíce pomohlo, jaké změny byste uvítali a čeho bychom se naopak měli vyvarovat. Můžete uvést více návrhů. Nemohu slíbit, že se nám všechny podaří letos realizovat, ale zkusíme nad nimi aspoň pouvažovat a zařídit se podle nich v následujících letech.
    7. 3. 2013 12:14 Bc. Pavel Novotný
    Líbila by se mi nišší cena. Kdybyste ji zveřejnili dřív, než jedu v srpnu do Buchlovic. A tady na stránkách by prospělo, kdybyste přestali hrát tu hru s panem Novákem. Chápu, že ho platíte, aby vám zvyšoval návštěvnost, což se vám hodí. Nasírá tady ale hodně lidí a myslím, že zcela zbytečně. Dokážete si reklamu dělat sami lépe.
    7. 3. 2013 12:33 Honza Novák (ml.)
    Osobně si myslím, že cena kopíruje evropské ceny standardního rozmnožovacího materiálu.
    Zrovna minulý týden jsem viděl v jednom nejmenovaném hobbymarketu sadbu jarního nepaličáku (dovoz francie) přepočteno z ceny za kus na cenu 650 Kč/kg (a nápisem akce 30% sleva).
    7. 3. 2013 16:48 Bc. Pavel Novotný
    Přesně tohle jsem měl namysli. Proč tenhle člověk musí komentovat úplně všechno?
    7. 3. 2013 14:39 Jan Kozák ml.
    Děkuji, pane Novotný, za Vaši reakci.
    Pokud nedojde k nějakému nečekanému zásadnímu problému, neměla by být letos cena vyšší než loni.
    Myslím si, že by cena pro tento rok mohla být určena a zveřejněna už v době příjmu objednávek 1. května.
    Nad „Novákem“ bychom se měli vážně zamyslet, v tom s Vámi souhlasím.
    7. 3. 2013 14:56 Petr Balaštík
    Dobrý den pane kozáku,
    můžu se zeptat jaká byla loni cena za sadbu?
    Děkuji za odpověď
    7. 3. 2013 17:42 Jan Kozák ml.
    Pokud se nemýlím, byla v loňském roce maloobchodní cena 300 Kč / kg. Je to z mé strany jen spekulace, ale myslím, že jde o strop, přes který se už ani v následujících letech nepůjde.
    7. 3. 2013 19:01 Jan Kozák
    Já bych nižší ceně také rozuměl, ale cena sadby se odvozuje od ceny konzumního česneku a tu nedokážeme ovlivnit.
    7. 3. 2013 12:16 Honza Novák (ml.)
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.

    Příspěvky do diskuse

    26. 2. 2013 16:36 Zakladatel vlákna: Jan Kozák
    Dneska na semináři o česneku se také mluvilo (v kuloárech) o této naší diskusi. Prosím jisté diskutující o soudnost a pokud vědí, že tím jiné dráždí a tuto diskusi svými příspěvky znehodnocují, aby svoje aktivity zaměřili jinam.

    Dobrý nápad

    25. 2. 2013 21:01 Zakladatel vlákna: Petr Konopka
    Dobré -- skusme to . PetrK
    27. 2. 2013 15:30 Honza Novák (ml.)
    Petře, opravdu je pro většinu zde diskutujících nejlepší, aby jméno diskutujícího bylo ve tvaru, jak se uvádí na prvním řádku adresy.
    27. 2. 2013 22:07 Petr Konopka
    Prosím Jana Kozáka mladšího - jako správce diskuse, aby veškeré moje příspěvky zde vymazal.Pokud bych věděl , tak jsem to vymazal sám . Děkuji

    Oblast pěstování

    25. 2. 2013 19:13 Zakladatel vlákna: Petr Štěpánek
    Již mnohokrát jme zde probírali otázku oblasti pěstování a cituji ing.....Ale... Docela bych byl rád, kdyby se hlavně u dotazů s nějakým problémem, sdělovala orientačně lokalita tazatele. Jezdíme různě po republice a je možné, že bychom se u Vás mohli někdy zastavit a na problém se podívat.
    Tak mně napadlo přidat oblast ke jménu a nemusí nikdo zapomínat.KDO SI MYSLÍ, ŽE TO MŮŽE BÝT SKUSME TO. Díky PS
    25. 2. 2013 22:25 Jan Kozák ml.
    Nevím, jestli do toho mám jako správce diskuse a databáze co mluvit, ale nedělejte to. A to ze čtyř důvodů:
    - Vyplnění do té kolonky čehokoli jiného, než je křestní jméno a příjmení (popř. tituly), je porušením pravidla, jehož následkem může být zablokování přístupu na web. Před zahájením příjmu objednávek na rok 2013 proběhne automat seznam zaregistrovaných uživatelů a vymaže účty registrované provokatéry a spamovacími roboty. Jedním z kritérií, kterými se bude při filtrování řídit, je i věrohodná hodnota v kolonce „jméno“.
    - Skutečné jméno vyžadujeme z toho důvodu, že diskuse pak nepůsobí tolik anonymně, což vede uživatele ke kultivovanějším projevům a odrazuje spamery od jejich aktivit. Abychom uživatele „dotlačili“ k vyplnění této hodnoty, používá se její obsah i jako řádek adresy u objednávek sadby. S touto hodnotou tedy počítá systém na objednávky, na tisk faktur a poštovních formulářů.
    - Doplnění lokality je u většiny příspěvků zbytečné. Jedná se jen o ty z nich, v nichž se uživatel zmiňuje o nějakém problému ve svém porostu. Z posledních 60 příspěvků takový nebyl ani jeden. U všech ostatních je tato informace zbytečná a pouze zhoršuje přehlednost.
    - Pro spoustu lidí je velký problém vyplnit vlastní jméno. Kombinace jména a lokality je bude jistě odrazovat ještě více, což by mohlo vést k nežádoucímu vyplňování nesmyslů.
    Prosím, nastavte si zpět své občanské jméno. A před dalším vyhlašováním nových pravidel prodiskutujte své návrhy s odpovědnými osobami. Děkuji.
    26. 2. 2013 10:33 Honza Novák (ml.)
    Dalším krokem je vyřazení adres nedohledatelných v http://forms.mpsv.cz/uir/adr/OverAdresuFrame.html , protože Česká pošta ani kurýrní služby na adresy neuvedené v registru nemusí doručovat a zásilky by se mohly vracet.
    Posledním krokem může být vyřazení adres shodných s adresami obecních úřadů a státních institucí.

    Pane Kašpar mám také prosbu

    24. 2. 2013 9:01 Zakladatel vlákna: Petr Konopka
    Dobrý den, Vážený pane Jane --protože jste dost věcí za ta léta zaznamenal a je toho opravdu hodně, byl bych vděčen , kdybych mohl něco z Vašich rozumů znát. Své chytrosti si do hrobu určitě neberte a pokračujte v zálibě. Hodně zdraví a předem děkuji PetrK

    ***
    Zařazeno: Diskuse na webu

    prosba jan kašpar

    24. 2. 2013 7:48 Zakladatel vlákna: josef václavek
    Věřím, že pan inženýr kozák promine
    prosím pane kašpare, pokud budete svoje zkušenosti zpracovávat a "vydávat" písemně, zašlete jednu sadu i na můj mail ***
    děkuji vám předem

    hodně zdaru pro sezónu 2013

    josef
    Zařazeno: Diskuse na webu
    26. 2. 2013 8:48 Jan Kašpar
    Ano, pošlu svá moudra Vám i panu Konopkovi, ale prosím o strpení. Zatím mám jen poznámky "v tužce". Zpracovat, t.j. učesat to bude chvíli trvat.
    Ale bude to zdůrazňuji bez záruky. Bude to chtít korekce od odborníka. Já jsem jen amatér.
    26. 2. 2013 9:17 Petr Konopka
    Vážený pane předem děkuji, ale kdyby to bylo možné se s Vámi spojit - potřeboval bych malou konzultaci
    Děkuji PetrK ***
    26. 2. 2013 9:28 Tomáš Pščolka
    Mohu li také poprosit o zaslání Vašich poznatků na muj Meil... ***

    Děkuji a přeji pohodový den

    Jan Novák

    5. 11. 2012 12:35 Zakladatel vlákna: Vladislav Zita
    Už jsem to nemohl vydržet,aniž bych reagoval.Vážený pane Nováku,to jste opravdu takový neurvalec,že musíte promtně reagovat na téměř všechny dotazy,které jsou jasně směřovány někomu jinému?Asi máte dojem,že vy a jenom vy dokážete nejlépe na všechny tyto dotazy odpovědět.Možná jste jen nějaký zneuznaný česnekový génius,kterého široká veřejnost nepochopila anebo jen prostě velmi rád dráždíte lidi.Zvažte proto možnost založit si své vlastní stránky,kde se můžete dosytosti projevit a rozšířit vaše dlouholeté zkušenosti mezi širokou česnekářskou veřejnost.Nebo snad k takovému kroku nemáte dost odvahy?Omlouvám se ostatním za příspěvek netýkající se smyslu této diskuze,panu Kozákovi přeji hodně tvůrčích sil v této práci všem pak českému česneku zdar.Spozdravem Vladislav Zita
    Zařazeno: Diskuse na webu
    5. 11. 2012 12:50 Honzík Novák (ml.)
    Tento dotaz je adresován zcela a jen mé osobě.
    Stručně = nemám dost znalostí v oblasti IT, abych si vytvořil vlastní stránky.
    Prosím o potvrzení přečtení odpovědi k usnadnění rozhodování, kdy Vači otázku i mou odpověď vymazat.

    Přeji Vám hodně zdraví i úspěchů v pěstování česneku.

    Rovral

    3. 11. 2012 16:54 Zakladatel vlákna: Miroslav
    Dobrý večer,chtěl bych se optat na přípravek ROVRAL AquaFlo.Totiž,získal jsem od souseda cca 5l tohoto přípravku(sázel začátkem října).Když přičichnu tak je cítit jako sulka a já mám podezření že oba přípravky smíchal a pak sázel.Kdyby to tak bylo,mohl bych tuto "směs" použít i když jsem sulkou již v září mořil?Děkuji Miroslav
    4. 11. 2012 1:35 Honzík Novák (ml.)
    Podle množství 5 litrů soudím, že jde o namíchaný a použitý oztok.
    Ten zápach po Sulce pak mohou být oplachová rezidua, právě proto že jde o použitý roztok na sadbu po předchozím moření v Sulce. Protože nejde o čerstvý roztok, tak bych jej použil leda tak k zálivce po nasázení česneku.
    Pokud nemoříte a máte sadbu z vlastní zdravé sklizně, můžete zůstat u zavedené praxe. Pro sadbu z neznámého zdroje je lepší provést prevenci proti zavlečení chorob nebo škůdců mořením v standardní sestavě. Rovral zase nestojí tolik, aby se na něm vyplatilo šetřit (vychází to cca 7-10 Kč na kg sadby).
    4. 11. 2012 12:49 Roman Soukup
    Pane Novák před lety jste založil tyto stránky? proč furt otravujete jiné a děláte starosti rodině Kozáků.Když chcete vyučovat o česneku proč si nezaložíte své stránky,něco mi říká že jste Sendy ale i v USA jste udělal pořádný poprask.Někteří chtějí odpověď od pana Kozáka né odvás.
    4. 11. 2012 19:43 Jan Kozák
    Mořicí jícha by měla být použita v den jejího namíchání. Měsíc starý roztok bych určitě nepoužil.

    Jan Novák

    27. 10. 2012 21:47 Zakladatel vlákna: Petr Mareš
    Možná pane Navák je lepší nereagovat na tolik dotazů. Myslím,že spousta lidí čeká na odpověd od pana ing. Kozáka včetně mě. Jestli tedy nejste jeho mluvčí.
    Zařazeno: Diskuse na webu

    dotaz

    27. 10. 2012 7:38 Zakladatel vlákna: Musil
    Také by mě zajímalo kdo je Jan Novák
    Zařazeno: Diskuse na webu
    27. 10. 2012 21:31 Honzík Novák (ml.)
    Zodpovím jen část dotýkající se česneku.
    Jan Novák pěstuje odrůdy Vekan, Benátčan a nepojmenovaný klon ruského paličáku. Z ostatních odrůd pouze pár cibulí pro vlastní spotřebu.

    dotaz

    26. 10. 2012 15:24 Zakladatel vlákna: Jiří Snášel
    Ten "Jan Novák" je tiskovým mluvčím Ing Kozáka?
    Zařazeno: Diskuse na webu
    27. 10. 2012 17:58 Roman Soukup
    Ne jen mluvčí pane Snášel ba i dvojitý agent bez minulosti který má mnoho občanských průkazů,prostě borec.

    výsadba česneku

    23. 10. 2012 7:47 Zakladatel vlákna: pavel
    Dobrý den pane Kozaku, slyšel jsem ze je dobrý přes sazenim česneku zahon prolejt savem co na to řikate? Pomuže to?
    23. 10. 2012 21:08 Jan Kozák
    Savo má dezinfekční účinek. Přesněji: dezinfikuje chlór, který se z něho uvolňuje. Čím je vyšší teplota, tím je uvolňování a tedy i koncentrace chlóru větší. Asi nejvyššího účinku by se dosáhlo aplikací Sava při orbě u každé orební jednotky zvlášť - tedy pod radlici. Já bych se raději přiklonil k dezinfekci dusíkatým vápnem.
    23. 10. 2012 21:58 pavel
    Tak je potřeba ted pred sazenim zahon pohodit dusikatym vapnem? Nebo jak dlouho pred sazenim?
    23. 10. 2012 22:28 Honzík Novák (ml.)
    23. 10. 2012 22:30 Honzík Novák (ml.)
    24. 10. 2012 7:33 Jan Kozák ml.
    Brácho Sendy, Hradečáku paličáku, připomínám Vám, že za podvodné jednání a obtěžování tu máte doživotní ban. Každým Vaším pokusem o přidání příspěvku bude toto období o týden prodlouženo. Děkuji za pochopení.
    24. 10. 2012 8:30 Honzík Novák (ml.)
    Co máte na mysli podvodným jednáním?
    Nechci Vám přidělávat práci, jako administrátoru těchto stránek, ale u registrace uživatele nemáte (jak bývá obvyklé) "Provozní podmínky" a zaškrtávací políčko pro vyjádření souhlasu. V tomto případě je pak povoleno vše co není zakázáno.
    Je mi líto, že už ve většině internetových kaváren v našem a sousedním městě nejsou kvůli mně udělenému banu Vaše stránky dostupné. Ale to je Vaše rozhodnutí, nikoliv moje.
    Další diskuzi prosím směřujte na můj email.

    Pařenica Jan: k příspěvku Liba 16.06.2012

    18. 6. 2012 8:56 Zakladatel vlákna: pařenica
    S hrůzou zjišťujem, že máme tentýž problém jako paní Liba 16.06.2012. Nejříve se poškození vyskytlo u ruské odrůdy, která byla vloni poškozena houbomilkou a na jaře vzešla jako poslední před Japo a Staníkem. Porost je krásně vysoký,od země po pochvu horních listů 45 cm. Stačí když jsou 2 spodní listy nažloutlé, na ciduli jsou již špatné kořínky a horní suknice jsou růžovohnědé barvy značně zbytnělé. Popsaná vada se vyskytla letos prvně a jsou postiženy i české odrůdy zakoupené v Buchlovicích. Jsme na pozemku, kde se ještě nikdy nepěstoval česnek. Na jaře 3x stříkano Karatem Zeon,hnojeno 1x postřikem močovinou 5% roztokem, 2x ledkem 15%, bezplevelný stav porostu, meziřádky 3 x plečkovány, na jaře váčeno napříč řádků lehkou branou.Pacibulky odstraňovány průběžně po vytlačení z listů.
    18. 6. 2012 20:49 Jan Kozák
    Pane Pařenico, paní Libo a jiní, kteří máte problémy se zdravotním stavem česneku. Přidávejte do svých příspěvků i lokalitu, v níž česnek pěstujete. Pokud nechcete přímo napsat svou obec, pak to označte aspoň přibližně. Jezdím různě po republice, může se tedy stát, že bych se mohl i u Vás zastavit.
    18. 6. 2012 21:44 Martin Harasim
    Tak kdybyste byl v okolí Opavy (MS kraj) můžete se zastavit zhlédnout Vekan, ná zahonu přes 1ar, na odpočatém pozemku. Nějaké léžáky a slabé až uschlé rostliny celkem do 10%. Choroba snad žádná, ale vy byste jistě něco našel. Mail: martin-harasim(zavinačč)seznam.cz
    < Novější12345Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne